Een Terugblik op Tien Jaar BrightStone Group

In gesprek met Alex, Commercieel Directeur

BrightStone Group kent veel werknemers, waarvan een aantal al lang meegaat. Zo ook Alex Velders. Alex begon toen BrightStone Group nog maar net van start was. In het hart van de onderneming begon hij in de rol van accountmanager en nu, zes jaar later, vervult hij de rol van Commercieel Directeur. Ter ere van het tienjarig bestaan van BrightStone Group gaan we in gesprek met Alex over hoe hij de afgelopen jaren bij BrightStone Group heeft ervaren. 

In 2017, in het kantoor in Breukelen begon Alex zijn carrière bij BrightStone Group, destijds met vier werknemers. Hij herinnert zich die tijd nog goed. In de eerste twee weken kreeg Alex de opdracht: “Ga maar bellen”. Een uitdaging die hij met verve aanging. Twee weken lang doorkruiste hij de recruitment database, legde contact met honderden potentiële kandidaten en onderhield de waardevolle database. Dat was zes jaar geleden, maar het legde de basis voor zijn allround ervaring en leidde tot de logische stap naar zijn vorige rollen en huidige positie. 

In de afgelopen jaren werden veel lessen geleerd en wijsheden gevormd. Een van de meest waardevolle lessen voor Alex is dat succes een keuze is. “Als je harder werkt dan de rest, creëer je meer succes,” deelt hij met overtuiging. Iets wat hij van Frans en Karien – oprichters van BrightStone Group – heeft geleerd. Ook heeft hij meegekregen dat succes niet iets is om voor jezelf te houden. “Zonder te delen, kun je niet vermenigvuldigen,” benadrukt hij. Delen met relaties en collega’s, geven en nemen, dat zijn de pijlers van groei.  

Daarnaast onderscheidt BrightStone Group zich door professionaliteit, deskundigheid en pragmatisme. Alex reflecteert op de kernwaarden die het bedrijf definiëren: “Vanaf dag één was het duidelijk; we werken vanuit dezelfde normen en waarden. Dat is waarschijnlijk de reden dat we al zo lang samenwerken. In de kern vinden we elkaar.” 

Consistente groei is geen toeval. Het begint met de inzet om klanten tevreden te houden en het uitdragen van kernwaarden. “Altijd vol gas, altijd blijven gaan. Consistentie in wat je doet,” legt Alex uit. “Wij noemen dat het hebben van GRIT: doorzettingsvermogen en blijven geloven in het bedrijf zijn cruciaal voor het behalen van successen”. 

Terwijl we terugkijken op het afgelopen decennium, deelt Alex enkele van zijn leukste herinneringen. Van nachtelijke escapades in Antwerpen tot gedenkwaardige momenten in Breda. En, met een knipoog informeert hij: “PS, Karien, hoe is het met de auto?”. Daarnaast benoemt Alex de momenten waarin ze preferred client werden van diverse gerenomeerde bedrijven als waardevolle herinneringen. “Soms ben je wel vier of vijf jaar bezig met het krijgen van een bepaalde klant. Als dat dan uiteindelijk lukt, is toch wel heel mooi.” 

Ten slotte biedt Alex een waardevolle tip voor de toekomst van BrightStone Group: “Meer je successen vieren. De afgelopen jaren hebben we met elkaar een ontzettend mooi bedrijf weten neer te zetten. Dit doen we met heel veel energie en het idee dat het altijd beter kan. Deze mindset is een grote kracht. Echter, vergeten we daardoor soms ook stil te staan bij de successen die we met elkaar hebben behaald.” 

### 

Een Terugblik op Tien Jaar BrightStone Group

Heeft u vragen of komt u graag in contact over deze blog?
Laat uw gegevens achter, dan bellen we u zo snel mogelijk.